نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
8499
-
الف
+

«لوریک میناسیان» بازیگر نقش «مادام » در سریال «کارآگاه شمسی» را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «لوریک میناسیان» بازیگر نقش «مادام» در سریال «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «لوریک میناسیان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که با کرکتر مادام در سریال «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام» محبوبیت زیادی بین فارسی زبانان پیدا کرد، متولد ۲۷ جدی ۱۳۲۲ در تهران می باشد.

برخی منابع زادگاه لوریک میناسیان که نام اصلی اش «لوریک وارطان یوسفیانس»  می باشد را تهران و برخی دیگر تبریز ذکر کرده اند.

 لوریک به دلیل حرفهٔ پدرش بسیار زود با تیاتر و سینما آشنا شد.

وی در نمایشنامهٔ «خداوندگان کهن» با گروه تیاتر «گاسپار ایپگیان» بیروت، به صورت جدی وارد عرصهٔ تیاتر شد و پس از آن در نمایشنامه «طعمه دریا» نوشته «علی نصیریان» و به کارگردانی «جعفر والی» ایفای نقش نمود. سپس از سال ۱۳۴۰ خورشیدی با گروه تیاتر تازه تأسیس «آرمن» در باشگاه ارامنهٔ آرارات تهران، شروع به همکاری کرد.

لوریک علاوه بر هنر بازیگری، سال‌ها معلم بود و در دههٔ ۱۳۴۰ خورشیدی درس‌های «زبان» و «علم الاشیا» را تدریس می‌کرد و در برگزاری شب‌های شعر و برنامه‌های ادبی و هنری هم فعالیت می‌کرد.

وی در سال ۱۳۴۸ خورشیدی با انجنیر «رازمیک میناسیان» ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های «آرمن» و «آرگ» است. همسر لوریک با دیدن عشق و علاقهٔ وی به هنر، همواره مشوق او در کارهایش بود.

لوریک در سال ۱۳۶۵ خورشیدی با دعوت «گروه شاهد» صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فلم «یاد باد» که درمورد نقش ارمنیان در جنگ میان ایران و عراق، بود اشتراک کرد.

لوریک میناسیان در فیلم بوی پیراهن یوسف

وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۶۹ با فلم به یاد ماندنی «پرده آخر» ساخته «واروژ کریم‌» مسیحی آغاز و در طول فعالیتش در ۲۰ فلم سینمایی بلند و ۳ فلم کوتاه بازی کرد که بعضی از آن ها مانند «پرده آخر»، «بوی پیراهن یوسف»، «دختری با کفش‌های کتانی»، «بودن یا نبودن» و «بوی کافور، عطر یاس» از فلم‌های پرآوازه سینمای ایران هستند.

«لوریک میناسیان» در تلویزیون هم فعال بود. اولین حضور میناسیان در تلویزیون بازی در مجموعه «یادگار» بود. او در این مجموعه در نقش مادر یک شهید ارمنی بازی داشت.

او همچنان در سریال «کارآگاه شمسی و دستیارش مادام»ساخته «مرضیه برومند»در نقش «مادام» بازی به یاد ماندنی از خود به نمایش گذاشت.

لوریک میناسیان در ۲۱ جوزا  سال 1383 خورشیدی به عمر ۶۰ سالگی بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت.

روز ۲۶ جوزا مراسم تشییع جنازه لوریک میناسیان بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون با حضور جمع کثیری از دوستداران او در کلیسای مریم مقدس تهران انجام شد. 

در این مراسم تعدادی از هنرمندان سینما و تلویزیون از جمله «مرضیه برومند»، «پری امیرحمزه»، «سروش صحت» و «بهمن مفید» بازیگر قدیمی سینمای ایران حضور داشتند.

«عزت‌الله ضرغامی» رئیس وقت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در کلیسا حضور یافت و به بازماندگان لوریک میناسیان تسلیت گفت.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر